Καντο ... ΒΟΥΚΙΝΟ !

Ο Καιρος στη Γριβα !

Ψαχτηρι ...

Τετάρτη 22 Απριλίου 2009

...Ορειβατική Πρόταση στο Πανέμορφο Πάϊκο...(1)

Πάικο: Γρίβα – (470μ) – Κόλλα Τσούκα (1650μ)
Κατηγορία: Ορειβασία
Μήκος διαδρομής: 15 χλμ
Χρόνος: 3-3 1/4 ώρες
Υψομ. διαφορά ανάβασης: 1100μ
Βλάστηση: Δάσος με καστανιές και οξιές πάνω από τα 1000μ
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: Όχι
Κατάσταση εδάφους: Μονοπάτι, δασικός δρόμος.
Δυσκολία διαδρομής: Α+
Σήμανση: Μερική-Ορατά Σημεία Αναγνώρισης.

Η διαδρομή αυτή προσπαθεί να ακολουθήσει το παλιό μονοπάτι που όμως δυστυχώς σε πολλά σημεία έχει καταστραφεί ή καλυφθεί από δρόμους. Είναι παρόλα αυτά μια όμορφη διαδρομή με αρκετό δάσος και εναλλαγές τοπίου. Φθάνουμε στο χωριό Γρίβα μέσω Γουμένισσας και συνεχίζουμε για Καστανερή.
Σε 1 χλμ περίπου μετά το χωριό συναντάμε διασταύρωση για την μονή Αγ. Ραφαήλ. Ακολουθώντας για λίγα μέτρα αυτόν τον δεύτερο δρόμο βρίσκουμε στα αριστερά μεγάλο μαντρί ενώ στα δεξιά ξεκινά το μονοπάτι .
Το μονοπάτι ανηφορίζει σε γυμνό πετρώδες έδαφος και είναι φαρδύ και καθαρό. Μετά από 15 λεπτά φθάνουμε σε διασταύρωση μονοπατιών. Αριστερά από την διασταύρωση και λίγα μέτρα από αυτήν υπάρχει παλιά ποτίστρα. Το αριστερό μονοπάτι περνά δίπλα από την ποτίστρα και ανηφορίζει στην πετρώδη ράχη. Είναι γενικά δυσδιάκριτο και σε πολλά σημεία χάνεται. Ακολουθεί όμως σταθερή ΝΔ πορεία πάνω στην φαρδιά ράχη και κινούμενο αρκετά ανηφορικά με ζικ-ζακ καταλήγει τελικά στην κορυφή αυτής της ράχης (με χαρακτηριστικές σπαρμένες πέτρες), κατηφορίζει λίγο προς μια ποτίστρα (με νερό αμφίβολης ποιότητας) και ένα υπόστεγο λίγα μέτρα πιο κάτω και αμέσως μετά βγαίνουμε σε δασικό δρόμο (50 λεπτά)

Στο ίδιο σημείο μπορούμε να καταλήξουμε και αν ακολουθήσουμε το δεξί μονοπάτι στην διασταύρωση (υπάρχει σήμανση).
Το μονοπάτι συνεχίζει καθαρό και καταλήγει τελικά στην κοίτη ρεματιάς. Μόλις περάσουμε το ρέμα βγαίνουμε σε δασικό δρόμο. Τον ακολουθούμε με Δ κατεύθυνση περνώντας δεξιά από κτήμα και μετά από 500μ φθάνουμε σε διασταύρωση με μικρότερο δρόμο αριστερά. Από αυτήν την διασταύρωση ακολουθούμε δυσδιάκριτο μονοπάτι που ανηφορίζει απότομα και αφού περάσει μέσα από χωράφι με καστανιές βγαίνει πάλι στον δασικό δρόμο . Μετά από 50μ συναντάμε διασταύρωση όπου αφήνουμε τον δρόμο που βαδίζουμε και ακολουθούμε άλλον στενότερο δεξιά. Μετά από 500μ φθάνουμε πάλι σε διασταύρωση όπου πηγαίνουμε αριστερά και καταλήγουμε τελικά στον φαρδύ δασικό δρόμο όπως και στην πρώτη διαδρομή. (1 ώρα)

Ακολουθούμε αυτόν τον δασικό δρόμο και σε λίγο συναντάμε άλλον που ανεβαίνει από αριστερά μας και τον ακολουθούμε. Αυτός ο δρόμος βαδίζει πάνω στο παλιό μονοπάτι. Μετά από 1.3 χλμ περίπου φθάνουνε σε διασταύρωση όπου πηγαίνουμε αριστερά και μετά από λίγα μέτρα σε άλλη διασταύρωση μπροστά από καλύβι όπου πηγαίνουμε δεξιά. Λίγα μέτρα μετά από την διασταύρωση αφήνουμε το δρόμο και ακολουθούμε φαρδύ μονοπάτι που ανηφορίζει μέσα στο δάσος. Το μονοπάτι βαδίζει ΝΔ και σε πολλά σημεία μοιάζει με αυλάκι. Σε άλλα σημεία πεσμένα κλαδιά φράσσουν το μονοπάτι και πρέπουν να κινηθούμε δίπλα του, χωρίς όμως ιδιαίτερο πρόβλημα. Τελικά συναντάμε δασικό δρόμο τον οποίο διασχίζουμε και συνεχίζουμε πάλι στο μονοπάτι στην απέναντι πλευρά του. Μετά από λίγο το μονοπάτι βγαίνει πάλι στον δρόμο κοντά σε απότομη στροφή του. Βαδίζουμε για λίγα μέτρα πάνω στον δρόμο και μόλις πάρουμε την στροφή μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι. Συνεχίζουμε σε δάσος οξιάς και ξανασυναντάμε για ακόμη μια φορά τον δρόμο . Τον διασχίζουμε κάθετα και ξαναμπαίνουμε στο δάσος. Εδώ το μονοπάτι χάνεται. Κινούμαστε ελεύθερα Δ-ΝΔ οπότε φθάνουμε σε χαρακτηριστικό σημείο όπου το δάσος είναι αραιό, υπάρχουν βράχια και σπασμένα δέντρα . Εδώ ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι που ανηφορίζει ΝΔ με ζικ-ζακ. Είναι δυσδιάκριτο καθώς έχει καλυφθεί από βλάστηση αλλά με λίγη προσοχή δεν χάνεται. Μετά από 10 λεπτά στρέφεται απότομα ΒΔ και κινείται παράλληλα με την κορυφογραμμή πλησιάζοντας αργά προς αυτήν. Προς το τέλος το μονοπάτι χάνεται αλλά κινούμενοι στην ίδια κατεύθυνση ελαφρά ανηφορικά βγαίνουμε τελικά στην κορυφογραμμή πάνω σε μεγάλο ξέφωτο . (1 ώρα 30 λεπτά)

Διασχίζουμε το ξέφωτο με ΒΔ κατεύθυνση και συναντάμε το μονοπάτι που έρχεται από αριστερά και βαδίζει πάνω στην κορυφογραμμή. Ανηφορίζουμε για λίγο μπαίνοντας πάλι στο δάσος και στην συνέχεια κατηφορίζουμε προς ένα μεγάλο ξέφωτο/χωράφι . Εδώ έρχεται από αριστερά δασικός δρόμος (είναι η διαδρομή από το Ελευθεροχώρι Γιαννιτσών). Διασχίζουμε το ξέφωτο και ανηφορίζουμε απότομα σε παλιό δασικό δρόμο. Μετά από λίγο ο δρόμος αυτός περνά μικρό αυχένα και αρχίζει να κατηφορίζει . Σε αυτό το σημείο αφήνουμε τον δρόμο και ακολουθούμε την ράχη ΝΔ. Μετά από λίγα μέτρα βγαίνουμε από το δάσος και βρίσκουμε καλό μονοπάτι το οποίο κινείται πάνω στην ράχη. Αφού περάσουμε πέτρινο κιόσκι φθάνουμε τελικά στην κορυφή Κόλλα Τσούκα 1650μ . (45 λεπτά)

Πιθανή Διαμονή ... Στην καλύβα του Δασαρχείου: Στην τοποθεσία Βαλέορβο. (πληροφορίες στο Δασαρχείο Γουμένισσας τηλ. 23430-41.207).

(c) ... Κόϊος Αθ. Χρήστος ....Απαγορεύεται η Αντιγραφή του Κειμένου με κάθε μέσο.