Καντο ... ΒΟΥΚΙΝΟ !

Επισκεψεις....!

Ο Καιρος στη Γριβα !

Ψαχτηρι ...

Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

Ο Σύλλογος Γυναικών Γρίβας διοργανώνει θεατρική παράσταση με την θεατρική ομάδα της … Χορευτικής Ομάδας Δυτικής Θεσσαλονίκης – «το σεργιάνι» την κωμωδία του Σπυρίδωνος Περεσιάδη … «Ο ΠΡΟΕΣΤΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ» την Κυριακή 6 Ιουνίου 2010 και ώρα 7:30μ.μ. στο Κέντρο Νεότητας της Γρίβας.
Είσοδος : 5€ - 1703,75 Δρχ.

Χορευτικής Ομάδας Δυτικής Θεσσαλονίκης – «το σεργιάνι» http://www.tosergiani.gr/

σ.σ. ” Η θεατρική ομάδα καλά κρατεί με τη Λεπτουργού Μερόπη. Λίγο θυμώνει, λίγο φωνάζει, λίγο ζορίζει, αλλά καταφέρνει να την κρατά ατέλειωτες ώρες στο θεατρικό εργαστήρι. Από την άλλη μεριά, τα μέλη δε νοιώθουν κούραση παρά μόνο ικανοποίηση για το απολαυστικό θέαμα που χαρίζουν στους θεατές.”       
πηγή : http://www.tosergiani.gr/ ( Τμήματα )
ΦΩΤΟ : Η Χορευτικής Ομάδας Δυτικής Θεσσαλονίκης – «το σεργιάνι» επί σκηνής στην παράσταση «Ο ΠΡΟΕΣΤΟΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ»

Λίγα λόγια για το έργο :

“Ο Προεστός του χωριού”, έργο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη ( http://www.ekebi.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=461&t=333 ) , ανήκει στην κατηγορία του κωμειδυλλίου και διακρίνεται για τα έντονα λαϊκά στοιχεία, που αφορούν τους ανθρώπους του βουνού. Η δομή του έργου βασίζεται σε όλα εκείνα τα στοιχεία που έχει μια φάρσα προσαρμοσμένη όμως στα ελληνικά ήθη και τους χαρακτήρες ενός ελληνικού χωριού των αρχών του 20ου αιώνα.

Η υπόθεση αναφέρεται στον έρωτα του Προεστού του χωριού προς τη χήρα συντοπίτισσα του, η οποία φαίνεται να ανταποκρίνεται στα αισθήματά του αλλά για άλλους λόγους.

Πηγή : Βαλσάμης Λευτέρης, Κιόση Λίνα.

...επιμέλεια Χρήστος Αθ. Κόιος

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

1η Χορωδιακή Συνάντηση της Χορωδίας του Συλλόγου Γυναικών Γρίβας

Ο Σύλλογος Γυναικών Γρίβας διοργάνωσε την Κυριακή 30 Μαΐου 2010 και ώρα 7:00μ.μ. στο Χώρο του Πολιτιστικού Συλλόγου της Γρίβας την 1η Χορωδιακή του Συνάντηση.



Η 21μελή Χορωδία του Συλλόγου Γυναικών Γρίβας αποτελούμενη απο τις :…

Μαίρη Κόιου, Ζωή Κιόση, Αθηνά Μπόικου, Μαρία Δίτζη, Βάσω Κιόση, Φιλίτσα Μήτκου, Ελένη Κιόση, Ελένη Ζέγλη, Παναγιώτα Μήτκου, Δήμητρα Σιώμου, Κατερίνα Βίτση, Δήμητρα Κικίρη, Ελένη Τάνη,Κατερίνα Ζέγλη, Αννέτα Τσιάρα, Ελένη Τσαπάρα,Ελένη Βίτση, Ανθούλα Γώγου, Ιφιγένεια Μίσκου, Ελένη Καραμούτη και Ιωάννα Ίμπου..

…τραγούδησαν τα τραγούδια : ” Θαλασσάκι”,”Τώρα που πάει στη Ξενιτιά”,”Τα Σμυρνέικα τραγούδια”,” Κερκυραϊκός” και ψάλλωντας το Τροπάριο της Παναγίας “Αγνή Περθένος Δέσποινα”…κατενθουσίασαν τους Παρευρισκομένους δίνοντας με τις μελωδικές τους φωνές, εκτός απο μία Καταπληκτική παράσταση, μία υπόσχεση ότι το πρωτόγνωρο αυτό εγχείρημα έχει λαμπρό Μέλλον.

Στήν εκδήλωση Συμμετείχαν πολύπειρα χωροδιακά σχήματα όπως :

Η Μικτής Χορωδίας του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Μυλοτόπου «Οι Καππαδόκες», η Χορωδία του Μουσικού Πολιτιστικού Συλλόγου Ευρωπού και η Χορωδία Δημοτικού Ωδείου του Πολυκάστρου οι οποίες τίμησαν με την εμπειρία τους την εκδήλωση και τιμήθηκαν με το ειλικρινή χειροκρότημα των παρευρισκομένων δείχνοντας και τον Στόχο που πρέπει “Η Χορωδία του Συλλόγου Γυναικών Γρίβας” να φτάσει.

Ευχόμαστε…πάντα επιτυχίες !

...επιμέλεια Χρήστος Αθ. Κόιος

Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Χορωδία του Συλλόγου Γυναικών Γρίβας

Ο Σύλλογος Γυναικών Γρίβας διευρύνει πλέον το εύρος της προσφοράς του τόσο στις δραστηριότητες του Συλλόγου όσο και στό προφίλ του Χωριού, δημιουργώντας 21μελή Χορωδία αποτελούμενη απο τις :

Μαίρη Κόιου, Ζωή Κιόση, Αθηνά Μπόικου, Μαρία Δίτζη, Βάσω Κιόση, Φιλίτσα Μήτκου, Ελένη Κιόση, Ελένη Ζέγλη, Παναγιώτα Μήτκου, Δήμητρα Σιώμου, Κατερίνα Βίτση, Δήμητρα Κικίρη, Ελένη Τάνη,Κατερίνα Ζέγλη, Αννέτα Τσιάρα, Ελένη Τσαπάρα,Ελένη Βίτση, Ανθούλα Γώγου, Ιφιγένεια Μίσκου, Ελένη Καραμούτη και Ιωάννα Ίμπου.
Η Χορωδία του Συλλόγου Γυναικών Γρίβας είναι 21μελή και ιδρύθηκε στίς 10 Ιανουαρίου 2010 στα πλαίσια των πολιτιστικών εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρο στη Γρίβα, με την συνδρομή του Χορωδιακού Διδασκάλου, Παπαδόπουλο Αντώνη.
Ο Σκοπός της Χορωδίας είναι η διάδοση του χορωδιακού τραγουδιού, μέσα από την όμορφη και δημιουργική ενασχόληση των μελών της.

Καλή Επιτυχία !

...πηγή Κόιου Αννα, Κόιου Μαίρη, Κιόση Λίνα
...σύνταξη Κόιος Αθ. Χρήστος

Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

ΝΤΟΠΙΑ ΑΡΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΣΙΚΑΚΙΑ, των Κτηνοτρόφων μας, στο Κρεωπωλείο του Χωριού μας.

- ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΟΜΑΣΤΕ ΝΤΟΠΙΑ Παραδοσιακά αρνάκια και κατσικάκια γάλακτος, επιλέγοντας πάντα το καλύτερο για τον κόσμο .

- Πρώτα και πάνω από όλα κοιτάζουμε την ποιότητα έτσι ώστε να σας προσφέρουμε την γεύση της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ στο οικογενειακό σας τραπέζι.


ΚΡΕΟΠΩΛΕΙΟ "Ο ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ" http://www.facebook.com/group.php?gid=165211832901

Οι Κτηνοτρόφοι του Χωριού μας...

Μπακάλης Γιώργος,Τσιπουλάνης Αθανάσιος,Κιόσης Δημήτρης,Τσιπουλάνης Αθανάσιος,Τζεβελέκης Δημήτρης,Μήτκος Χρήστος,Λιτητάρης Γιαννης & Δημήτρης,Σιάγλης Γρηγόρης & Στέλιος,Κιόσης Δημήτρης & Ιωάννης,Βίτσης Τραϊανός & Γιώργος,Μπακάλης Γιώργος,Καρατζάς Αθανάσιος,Κιόσης Κωνσταντίνος & Δημήτρης...

..., που με κόπο και ιδιαίτερη αγάπη, προσφέρουν τα καλύτερα και ποιοτικότερα κρέατα της Περιοχής, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην ποιότητα του Πασχαλινού Τραπεζιού.
Καλό Πάσχα!


 
 
 
 
...επιμέλεια Χρήστος Αθ. Κόιος.
(c) ... Κόϊος Αθ. Χρήστος ....Απαγορεύεται η Αντιγραφή του Κειμένου & των Φωτογραφιών με κάθε μέσο.

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Τα Αποκριάτικα ΕΘΙΜΑ της Γρίβας

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ

Οι Αποκριές στη Γρίβα διαρκούσαν 4 μέρες, απο την Τσικνο-Πέμπτη έως και την Κυριακή. Από την ΤσικνοΠέμπτη κιόλας τα παιδιά του χωριού φορούσαν στολές, μάσκες ή μαντήλια και επισκέπτονταν όλα τα σπίτια του Χωριού. Η εθιμική ενδυμασία του Καρνάβαλου, συνήθως ήταν απο Ρουχισμό των Γερόντων, παπούδων και γιαγιάδων. Τα παιδιά προσπαθούσαν να μήν μείνει κανένα σημείο του σωματός τους ακάλυπτο, για να μην δώσουν κανένα στοιχείο αναγνώρισης. Η νοικοκυρά, που δεχόταν με ευχαρίστηση τα παιδιά στο προαύλιο, πρόσφερε στα παιδιά κεράσματα γλυκά, λουκούμια, ξηρούς καρπούς, φρούτα κ.α. Εκείνα όμως αντί να τα φάνε τα τοποθετούσαν στις τσέπες ώστε να μην αναγκαστούν να αποκαλύψουν την ταυτότητα τους. Πολλές παρέες παιδιών , στις συνναντήσεις τους στους δρόμους του Χωριού, προσπαθούσαν να αποκαλύψουν τις ταυτότητες των άλλων παιδιών.

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

Η δομή της οικογένειας στη Γρίβα ήταν Πατριαρχική και εδώ πρέπει να αναφερθεί οτι ” Οικογένεια” εννοούμε 3 γενεές, Παπούς-Γιαγιά, τα παιδιά τους και τα εγγόνια τους, οι οποίοι ενίοτε και συστεγαζόταν. Πολυμελής και πολυπληθείς συγκεντρώνονται στο σπίτι όπου ψήνανε τρώγανε και τραγουδούσαν με κέφι. Η έναρξη της Σύναξης αυτής ήταν απο τις Μεσημεριανές ώρες και μπορούσε να κρατήσει όλη την μέρα. Η Τσικνο-Πέμπτη ήταν μια ημέρα απολύτως οικογενειακή και ενδεχομένως μια απο τις λίγες που ΟΛΟΚΛΗΡΗ η Οικογένεια βρισκόταν μαζί για τόσες πολλές ώρες.

ΣΑΒΒΑΤΟΒΡΑΔΟ

Παλιότερα στην πλατεία του χωριού οι χωριανοί άναβαν μικρές φωτιές και χόρευαν γύρω τους παραδοσιακού χορούς και οι πιο τολμηροί πηδούσαν από πάνω τους.

ΑΠΟΚΡΙΑ
Οι νοικοκυρές του κάθε σπιτιού μαγείρευαν πίτες ( Γαλατόπιτα, τυρόπιτα, Πρασόπιτα κ.α.), γλυκά και εδέσματα. Στο τέλος των ετοιμασιών, έβραζαν ένα αυγό, το οποίο το έδεναν με ένα σκοινί στην άκρη ενός ξύλου. Όταν η Οικογένεια μαζευόταν στο σινία (στρογγυλό κοντό τραπέζι της παλαιότερης εποχής) όπως τα παιδιά κάθονταν στο πάτωμα γύρω του, ο Πατέρα το κυκλοφορούσε μποστά τους γύρω-γύρω απο την παρέα των παιδιών , όπου εκείνα προσπαθούσαν να το αρπάξουν με το στόμα τους. Όποιο παιδί κατάφερνε να το πιάσει ήταν το τυχερό. Οταν τα παιδιά αποχωρούσαν απο το τραπέζι, οι μεγάλοι τραγουδούσαν τα περιβόητα αποκριάτικα σατιρικά τραγούδια.

ΗΜΕΡΑ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ
Η ημέρα της Συγχώρεσης είναι ένα από τα μοναδικά έθιμα της Γρίβας. Τείνει να χαθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της εσωτερικής μετανάστευσης και της γενικότερη μη αποδοχής των ΛΑΘΩΝ μας ως Ανθρωποι. Οσο τηρουταν το έθιμο, Όλα τα μέλη της οικογένειας, ακόμα οι νύφες και οι γαμπροί, πήγαιναν στα δύο μεγαλύτερα μέλη της οικογένειας (συνήθως στο παππού και τη γιαγιά) και κάνοντας τρεις μετάνοιες ζητούσαν συγχώρεση για τα όποια λάθη μπορεί να έκαναν, περιστασιακά. Σκύβοντας λοιπόν μπροστά, σε επικλινή θέση, 3 φορές αναφωνούσαν την λέξη «προστένω» και λαμβάνοντας την συγχώρεση φιλούσαν το χέρι τους. Ο Σκοπός του εθίμου ήταν μέρος της Διδαχής του Χριστιανισμού, πέρι Συγχωρήσεως και απέφερε ηρεμία. Αυτό γινόταν για να μπορέσουν να συγχωρεθούν οι αμαρτίες και το επόμενο πρωί να μεταλάβουν την ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ

Όλοι οι χωριανοί, μετά τον εκκλησιασμό στον Ι.Ν. Αγίου Αθανασίου, μαζεύονταν στην πλατεία και με χορό, τραγούδια και παραδοσιακά μουσικά όργανα αποχαιρετούσαν το καρναβάλι.

ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ

Οι σπιτονοικοκυρές, απο πολύ Πρωΐ , καθάριζαν ολόκληρο το σπίτι, το άσπριζαν εξωτερικά και έπλεναν ολά τα κατσαρολικά. Γκιούμια, ταβάδες, ταψιά, κατσαρολικά και καζάνια είχαν την Τιμητική τους. πολλές φορές την Καθαρά Δευτέρα εμφανιζόταν και Γανωτής ώστε μετά την Καθαριότητα τα σκεύη, πρίν την φύλαξη των…αφού θα άρχιζε η νηστεία την Μεγάλης Τεσσαρακοστής, Γγανώνονταν…


Εθιμικές Πληροφορίες … Κόιου Αθ. Άννα
...επιμέλεια Χρήστος Αθ. Κόιος

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010

Ο εορτασμός των Θεοφανείων

Η γιορτή των Θεοφανίων είναι μία από τις λαμπρότερες του έτους, καθώς γιορτάζεται στην αρχή της νέας χρονιάς. Τη μέρα αυτή ολοκληρώνεται το Δωδεκαήμερο.

Στα Θεοφάνεια ή Φώτα, που εορτάζονται στις 6 Ιανουαρίου, τιμούμε και θυμόμαστε την Βάπτιση του Ιησού Χριστού. Η λέξη Θεοφάνεια σημαίνει φανέρωση/αποκάλυψη του Θεού και αναφέρεται στην φανέρωση της Αγίας Τριάδας, που έγινε κατά τη Βάπτιση του Χριστού.



Η αρχαιότερη αναφορά στη γιορτή των Θεοφανείων που έχει διασωθεί είναι από τον Κλήμη Αλεξάνδρειας στις αρχές των μεταχριστιανικών χρόνων. Στην αρχαία Ελλάδα γιορτάζονται τα “Θεοφάνια” στην αρχή της άνοιξης, στους Δελφούς. Στην Πρωτοχριστιανική Εκκλησία και μέχρι τον 4ο αιώνα μ.Χ. οι Χριστιανοί γιόρταζαν την ίδια μέρα τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνεια, τιμώντας επίσης την ίδια μέρα την προσκύνηση του Χριστού από τους Ποιμένες και τους Τρεις Μάγους. Μετά τον 4ο αιώνα μ.Χ. καθιερώθηκε ξεχωριστή γιορτή για την γέννηση του Χριστού στις 25 Δεκεμβρίου, ενώ τα Θεοφάνεια εορτάζονταν στις 6 Ιανουαρίου.

Ο λαός ονομάζει τα Θεοφάνια και “φώτα ολόφωτα”, “ξέφωτα”, και “φωτόγεννα”, επειδή τότε φωτίζεται ο κόσμος και αγιάζονται τα νερά. Στις εκκλησίες ψάλλεται το “Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου …”. Κατόπιν οι πιστοί παρακολουθούν τη ρίψη του σταυρού στη θάλασσα, στον ποταμό ή σε δεξαμενή, όταν δεν βρίσκονται κοντά σε παραθαλάσσιο ή παραποτάμιο μέρος. Έπειτα οι κολυμβητές πέφτουν στα νερά για να πιάσουν τον σταυρό, τον οποίο παλαιότερα περιέφεραν στα σπίτια.

Λίγο καιρό πριν ξεκινήσει ο Ιησούς Χριστός τη διδασκαλία του, ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκαταλείπει την έρημο και εγκαθίσταται στις όχθες του Ιορδάνη Ποταμού. Εκεί συνεχίζει το κήρυγμα για την έλευση του Σωτήρα, καλεί τους ανθρώπους προς μετάνοια και συγχρόνως βαφτίζει πολλούς από αυτούς που έρχονταν να τον ακούσουν. Στον Ιορδάνη πήγε και τον συνάντησε ο Χριστός και τότε είπε ο Ιωάννης ο Βαπτιστής «Ιδέ ο αμνός του Θεού, ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου». Ο Ιησούς Χριστός ζήτησε από τον Ιωάννη να Τον βαφτίσει, αλλά εκείνος, γνωρίζοντας ποιον είχε απέναντί του, αρνήθηκε λέγοντας ότι ο ίδιος έχει ανάγκη να τον βαφτίσει ο Ιησούς Χριστός και ότι δεν τολμά αυτόν να Τον βαφτίσει. Τότε, ο Ιησούς Χριστός του λέει ότι έτσι πρέπει να γίνει για να εκπληρώσει κάθε εντολή του Θεού για τη σωτηρία του ανθρώπου.

Έτσι, ο Ιωάννης ο Πρόδρομος βάφτισε τον Ιησού Χριστό στα νερά του Ιορδάνη Ποταμού. Όσους βάφτιζε ο Ιωάννης ο Πρόδρομος στα νερά του Ιορδάνη, τους έβαζε όσο βρισκόντουσαν μέσα στο νερό να εξομολογούνται τις αμαρτίες τους. Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος γράφει ότι ο Ιησούς Χριστός, όταν βαφτίστηκε, βγήκε αμέσως από το νερό του Ιορδάνη, για να μας θυμίσει ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο μόνος αναμάρτητος και, σε αντίθεση με τους άλλους που βάφτιζε ο Ιωάννης ο Πρόδρομος, ο Χριστός δεν είχε καμία αμαρτία να εξομολογηθεί και έτσι βγήκε κατευθείαν.

Άνοιξαν οι ουρανοί και κατέβηκε το Άγιο Πνεύμα με μορφή περιστεράς και ακούστηκε φωνή από τους ουρανούς να λέει «Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός» με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί η σωτηρία των ανθρώπων. Και έτσι ο Πατήρ δίνει μαρτυρία για τον Υιό του.

Φανερώνονται, λοιπόν, τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος και με την εμφάνιση του Αγίου Πνεύματος πάνω από τον Ιησού δεν αφήνονται περιθώρια σε κάποιον από τους παρευρισκόμενους να θεωρήσει λανθασμένα ότι ο Μεσσίας είναι ο Ιωάννης ο Πρόδρομος και όχι ο Ιησούς Χριστός.

Ακόμα, ο Άγιος Δαμασκηνός αναφέρει ότι το Άγιο Πνεύμα εμφανίστηκε με μορφή περιστεράς επειδή όπως ένα περιστέρι είχε δείξει στον Νώε το τέλος του κατακλυσμού, έτσι τώρα με τη Βάπτιση του Χριστού και την εμφάνιση του Αγίου Πνεύματος «εν είδει Περιστεράς» μπαίνει τέλος στον κατακλυσμό των αμαρτιών.

Τα Κάλαντα των Φωτών :

Σήμερα τα φώτα κι ο φωτισμός
η χαρα μεγάλη κι ο αγιασμός.
Κάτω στον Ιορδάνη τον ποταμό
κάθετ’ η κυρά μας η Παναγιά.
Όργανo βαστάει, κερί κρατεί
και τον Αϊ-Γιάννη παρακαλεί.

Άϊ-Γιάννη αφέντη και βαπτιστή
βάπτισε κι εμένα Θεού παιδί.
Ν’ ανεβώ επάνω στον ουρανό
να μαζέψω ρόδα και λίβανο.
Καλημέρα, καλημέρα,
Καλή σου μέρα αφέντη με την κυρά

Για τα Φώτα ο λαός πιστεύει πως είναι ο καιρός, η γιορτή που φεύγουν οι καλικάντζαροι γιατί φοβούνται την αγιαστούρα του παπά. Ο τρόμος τους αρχίζει από την παραμονή των Φώτων που γίνεται ο μικρός αγιασμός των παπάδων. Γι αυτό και το έθιμο του λαού λέει:

Στις πέντε του Γενάρη Φεύγουν οι καλικαντζάροι. Αλλά ο μεγάλος τους τρόμος είναι τα Φώτα. Εκείνα τους αποδιώχνουν ολότελα.


 
 
Φεύγετε να φεύγουμε
κι έφτασε ο τουρλόπαπας
με την αγιαστούρα του
και με τη βρεχτούρα του…




σ.σ. Την Ημέρα των Φωτών στην Γρίβα εορτάζει , εκτός απο τον Φώτη – Φωτεινή και ο Χρήστος – Χριστίνα, καθ’ οτι : … η σωστή ορθογραφία του ονόματος είναι «Χρίστος» ( αυτός που χρίστηκε ) , αφού προέρχεται απ’ τον Χριστό. Εορτάζεται ετσι η ” Φανέρωση ” του Χριστού στους Ανθρώπους μέσα απο το Μέγα Μυστήριο της Βάπτισης.






...επιμέλεια Χρήστος Αθ. Κόιος

Το Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι ( ΜΠ-ΤΝΙΚ )

Η παράδοση επιτάσει το Τραπέζι των Χριστουγέννωννα είναι…Λιτό. Παρά τις Μοντέρνες Συνήθειες της εποχής, τα Χριστούγεννα αποτελούν κομμάτι της Χριστιανικής νηστείας.



Τα Πλούσια εδέσματα , η Παραγεμισμένη με Γριβιώτικα Κάστανα Γαλοπούλα , Το πλούσιο Μενού των Χριστουγέννων δεν έχουν καμμία σχέση με το πραγματικό Τραπέζι των Χριστουγέννων. Αυτό αποτελείται απο 9 Νηστίσιμα είδη πιάτων. Φαγητά κάθε είδους μπορούν να συμεριληφθούν και να αποτέλουν κομμάτι της τελετουργικής διαδικασιάς του Θυμιατίσματος. Το τραπέζι μπορεί να περιλαμβάνει απο Λαδερά , πίτες , φρούτα , Λαχανικά και σαλάτες εποχής. Μέχρι ακόμα ακόμα και Ξυρούς Καρπούς.

Η σύναξη της Οικογένειας αποτελεί το Χαρμόσυνο γεγονός και ΟΧΙ η βρώση των τροφών την Ημέρα αυτή. Μετά την συγκέντρωση της Οικογένειας στο κοινό τραπέζι, γίνεται η προσευχή, το θυμίασμα και κατόπιν ανταλλάσονται ευχές για ” ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ” και ” ΥΓΕΙΑ ” .

...επιμέλεια   Χρήστος Αθ. Κόιος